Jumaat, 10 Jun 2011

dia yang selama ini aku anggapkan lebih bodoh daripada aku
aku yang begitu bangga terhadap diriku
tidak nampak akan kelebihan yang dikurniakan Maha Berkuasa kepada dia
aku seakan tidak percaya...
dia mempunyai ilmu yang tinggi daripada aku
lebih tinggi darjatnya daripada aku
dia yang seakan manusia kerdil dan hina itu...
ternyata lebih berguna daripada aku
yang hanya menyampai bicara kosong
sedangkan kata-katanya penuh makna
aku yang selama ini sering membantah
kerana kebongkakkan dan kesombonggan diri sendiri
namun...
kini aku menyedari kesilapan diri
hidupnya lebih bermakna berbanding aku
jalan dan hidayah aku pohon...
agar hidup aku ini sentiasa disinari hidayahMu
agar dijauhkan sifat-sifat tercela yang akhirnya memakan diriku sendiri
agar diberikan aku semangat untuk terus berada di atas jalan yang sebenarnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan